Image

QUICK CONTACT

Cele 4 componente ale comunicării prin rețele de socializare

Image

Cele 4 componente ale comunicării prin rețele de socializare

July 3, 2017

Tema articolului de astăzi se învârte în jurul rețelelor de socializare (Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, etc) și cum pot ajuta acestea în crearea unei relații de lungă durată cu clienții unei companii.

Institutul Național de Statistică preciza într-un studiu din anul 2016 că 10,6 milioane de români cu vârstele cuprinse între 16 și 74 de ani folosesc internetul. În același studiu s-a descoperit că 91,9% din persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 și 34 de ani au acces la internet și îl folosesc regulat. Așadar, internetul este un instrument extrem de puternic de marketing, prin care o companie se poate apropia de clienții săi, mai ales prin intermediul social media.

Atunci când un brand comunică cu clienții săi prin rețele de socializare, trebuie să aibă în vedere patru factori importanți pentru prezența sa online: tonul, conținutul, încadrarea în timp și conversația.

„Tonul comunicării” se referă la modul în care compania sau marca hotărăște să comunice cu clienții săi. Dacă aceasta vrea să îi fie prieten clientului, poate aborda o voce jucăușă sau glumeață. Dacă dorește să fie un expert care îl îndrumă pe client, vocea brandului va fi ca a unui profesor: autoritară dar explicativă. Însă, aceste decizii nu se iau fără un reper, iar reperul în domeniul marketingului este tot timpul clientul. Așadar, când o marcă vrea să își găsească vocea, va trebui să se întrebe: „Cine e clientul meu? Ce interese are? Ce rețele de socializare folosește? Unde trăiește?” și multe alte întrebări care îl pot ajuta să contureze personalitatea consumatorului. De abia apoi va putea să decidă ce abordare este mai benefică pentru a consolida o relație cu acesta.

Conținutul este compus din toate postările pe care marca le face prin intermediul social media. Pentru a menține o relație de lungă durată cu clientul, postările nu trebuie să fie orientate numai către vânzări, deoarece clientul va simți că este forțat să achiziționeze și va hotărî să nu mai urmărească marca în mediul online și chiar să nu mai achiziționeze de la aceasta. Conținutul poate fi divers, de la fotografii „behind the scenes” până la evenimente viitoare, noutăți și chiar postări în legătură cu sărbători și zile importante pentru client. Între postări trebuie să existe o legătură: sentimentul (sau „feeling-ul”) pe care îl împărtășește brandul, deoarece, în timp, în mintea consumatorului se va crea o conexiune  între brand și sentiment.

Încadrarea în timp (timing-ul) se referă la numărul de postări brand managerul le face într-un interval de timp. Încadrarea trebuie să se facă undeva între cele două extreme: postări extrem de dese, care pot agasa clientul și postări extrem de rare, prin care clientul va uita de existența brandului sau va considera că este neserios. Deși nu este obligatoriu, un calendar al postărilor pentru fiecare platformă de social media ajută foarte mult în a menține un echilibru. Recomandat, dar nu o regulă de aur, este de a avea una sau două postări pe zi pe fiecare platformă pe care brandul este prezent, în intervalele în care segmentul ales de clienți este cel mai activ.

Conversația este elementul care crează loialitatea clienților față de brand. Dacă utilizatorii rețelelor de socializare se simt confortabil să comunice cu marca (prin comentarii, recenzii, răspunsuri la sondaje etc.), înseamnă că aceasta este pe drumul cel bun. Așadar, conversația nu trebuie să fie doar despre marcă, ci ar trebui îndreptată și către clienți. Oricărei persoane îi place să își împărtășească povestea, iar un brand are numai de câștigat dacă ascultă poveștile clienților săi. Pentru a-i încuraja pe clienți să vorbească cu marca, poate fi folosit un CTA (call to action) de tipul „Spune-ne povestea ta și vei putea câștiga…” sau „Posteaza o poză cu produsul lângă un punct turistic din orașul tău și vei primi instant…” și așa mai departe.

În concluzie, comunicarea pe rețelele de socializare este un instrument esențial de marketing pentru a menține o relație cu clienții și de a crea loialitate pentru marcă. O strategie de social media este extrem de importantă, nu numai prin publicitate plătită dar și într-o manieră organică.

Boom Media & Marketing Agency oferă servicii de consultanță în crearea unei strategii de internet marketing, pentru a atrage audiența către site-ul mărcii dumneavoastră, și să-i determine să revină, fidelizându-i. Echipa Boom Agency vă poate ajuta cu comunicarea prin rețelele de socializare potrivite pentru marca dumneavoastră, atât plătită, cât și organică, precum și multe alte servicii legate de internet marketing.

Photo credits: Romania Journal

Leave a comment

Name *
Email Address *
Website
Message *
Main menu