Image

QUICK CONTACT

Cum comunici cu ”generația Z”?

Image

Cum comunici cu ”generația Z”?

July 5, 2017

În acest articol vom discuta despre ”generația Z” de consumatori, caracteristicile lor și cum poate comunica o afacere cu aceștia pentru a-i atrage să achiziționeze produsul lor de referință.

În primul rând, trebuie pusă întrebarea: cine face parte din ”generația Z”? Nu există o părere unanimă despre limitele acestei generații, dar în mare, generația Z” (în engleză numită și post-millennials sau iGeneration) este compusă din persoanele născute între anii 1995-2002. Așadar, aceștia sunt consumatorii ce au vârstele cuprinse între 15 și 22 de ani (în prezent).

În al doilea rând, trebuie delimitate caracteristicile generale pe care le are acest grup de vârstă, pentru a putea stabili modul în care o companie trebuie să comunice pentru a-i atrage spre brand. Se consideră că cea mai importantă trăsătură a ”generației Z”, relevantă din perspectivă de marketing, este legătura strânsă pe care aceasta o are cu mediul online. Membrii ”generației Z” au fost conectați la internet încă din copilărie, de aceea navigarea online este foarte naturală pentru ei. Așadar, companiile care doresc să comunice cu ”generația Z” trebuie să apeleze mai întâi la mediul online, și mai apoi la offline.

Cercetările au arătat că persoanele care aparțin acestui grup pot „mirosi” diferitele strategii de vânzare de la depărtare, însemnând că își dau seama intuitiv când o afacere încearcă doar să își vândă produsul de referință. Totuși, acest fapt nu înseamnă că generația Z nu dorește să achiziționeze produse de la un brand, ci doar că își dorește o relație autentică cu aceasta. Mai mult, dacă o afacere reușește să îi cucerească, indivizii din ”generația Z” rămân extrem de loiali și chiar devin ambasadori prin intermediul rețelelor de socializare. O afacere care are ca piață-țintă persoanele cu acest profil demografic și comportamental, ar trebui să adopte o atitudine, o „voce” generală în toată strategia lor de marketing, nonșalantă, transparentă și mai ales autentică față de valorile companiei.

Un mediu în care se poate consolida relația cu ”generația Z” este cel al rețelelor de socializare. Fie că vorbim de Facebook, Instagram, Snapchat, Pinterest sau Twitter, aceste persoane sunt constant prezenți pe o rețea de socializare. Provocarea pentru brand este identificarea acelor rețele de socializare care sunt atât relevante pentru client, dar și pentru valorile și obiectul de activitate al afacerii.

O altă concluzie a cercetărilor realizate asupra ”generației Z” realizate de departamentul de marketing al St. Edwards Univesity, este că este atrasă de elemente vizuale, textul având mai puține șanse să le trezească interesul. Tinerii cu vârsta cuprinsă între 15 și 22 de ani nu au timp de pierdut, răbdarea fiind o virtute rar întâlnită. Deci afacerile trebuie să taie din textul „pompos” până la informațiile esențiale, imaginile și videoclipurile fiind cele care captează cu adevărat atenția acestor consumatori.

În mediul afacerilor, se recomandă ca fiecare afacere să își asume responsabilitate socială, adică să se asocieze cu o cauză nobilă relevantă pieței lor țintă. Așadar, cu ce cauză se identifică ”generația Z”? Bineînțeles, în particular persoanele se pot identifica cu multe cauze bazate pe experiența personală, însă s-a observat că tinerii sunt foarte pasionați de justiția socială. Aceștia își doresc egalitate între sexe, naționalități, religii și susțin diversitatea. Avantajul afacerilor care se asociază cu justiția socială este că diverse probleme de această natură devin extrem de populare pe rețelele de socializare și mărcile se pot alătura luptei într-un mediu în care ”generația Z” îi poate descoperi ușor.

În concluzie, ”generația Z” este formată din tineri conectați la mediul online, fără răbdare, cunoscători ai strategiilor de vânzări adresate lor, dar care odată cuceriți de un brand, vor rămâne loiali și chiar vor face reclamă gratuită acestuia. Nu este ușor să promovezi o marcă către post-millennials, dar cu o strategie integrată de marketing creată de un specialist în comunicare, se poate ajunge la rezultate extraordinare.

Boom Marketing & Media Agency oferă servicii de consultanță pentru derularea cu succes a unei strategii de comunicare integrată. Cu ajutorul echipei Boom Agency, vă puteți adresa consumatorilor dumneavoastră țintă în funcție de interesele și caracteristicile lor, pentru a consolida o relație de lungă durată cu aceștia.

Photo Credits: Mdg Advertising

Leave a comment

Name *
Email Address *
Website
Message *
Main menu