Image

QUICK CONTACT

Cum să derulezi cu succes o campanie de marketing direct pentru afacerea ta

Image

Cum să derulezi cu succes o campanie de marketing direct pentru afacerea ta

April 13, 2016

În cadrul acestui articol tratăm problematica derulării unor campanii de marketing direct eficiente. De-a lungul timpului, am întâlnit deseori manageri de companii ce doreau să comunice direct cu potențialii clienți, să analizeze rentabilitatea transmiterii mesajelor publicitare prin diferite canale media și să cuantifice cât mai precis eforturile de marketing. O asemenea abordare este, fără îndoială, remarcabilă. Însă, am cunoscut și foarte mulți manageri care sunt neîncrezători, sceptici, cu privire la rentabilitatea activităților de marketing și consideră ”activitățile de marketingul ca fiind o pierdere de timp și bani”. Campaniile de marketing direct pot fi o modalitate prin care agențiile de MarCom pot câștiga atât încrederea managerilor analitici, orientați spre rezultate măsurabile imediate, cât și a celor sceptici.

Deși în România marketingul direct nu beneficiază de aceeași popularitate ca în țările occidentale, el constituie seturi de concepte, tehnici şi instrumente de marketing extrem de utile pentru practicieni. Marketingul direct poate fi o componentă a mixului promoțional (o formă de promovare) sau un mijloc de vânzare personalizată ce oferă răspunsul la întrebarea ”cum să vând mai mult produsele companiei mele?”.

Asociației Americana de Marketing Direct (The Direct Marketing Association) consideră marketingul direct ca fiind ”comunicarea directă cu un consumator individual sau instituțional menită să genereze un răspuns sub forma unei comenzi (a unei comenzi directe), a unei cereri de informații (pregătirea vânzării) și/sau vizita la un magazin sau un alt loc pentru cumpărarea unui anumit produs sau serviciu (creare de trafic) ”.

Campaniile de marketing direct presupun respectarea unui set de condiții pentru a fi implementate cu succes:

– construirea bazei de date (campaniile de marketing direct se adresează cu precizie potențialilor clienți, de aceea persoanele selectate îndeplinesc anumite criterii care le recomandă ca şi cumpărători). Cu cât informațiile despre potențialii clienți sunt mai extinse (spre exemplu: vârstă, sex, ocupație, mediu de proveniență, interese etc.), cu atât există posibilitatea selectării mai precise a acestora. Cu siguranță, construirea unor baze de date valide și actualizate este una dintre cele mai mari dificultăți ale derulării unei campanii de marketing direct. Succesul campaniei de marketing direct va depinde în mod direct de baza de date folosită.

– crearea mesajului promoțional (și, implicit, a ofertei). În această etapă este important să fie concepută o ofertă relevantă pentru clienții potențiali. Mesajul trebuie să explice clar şi concis de ce publicul ţintă ar avea nevoie de produsele companiei, mizând pe avantaje și mai puțin pe caracteristici. Din perspectiva specialistului în marketing, oferta este sinteza tuturor componentelor mixului de marketing tradiţional, incluzând atât elemente referitoare la produs şi preţ (semnificativ evidenţiate), cât şi la distribuţie şi comunicare.

Principalele tipuri de ofertă folosite în campaniile de marketing direct sunt: (1) oferirea de informaţii gratuite, (2) oferirea unor mostre gratuite, (3) oferirea unei perioade de probă, (4) practicarea unei durate-limită de valabilitate a ofertei, (5) ofertele de tip da-nu, (6) oferta „vino cu un prieten!”, (7) oferta bazată pe reducerea preţului de vânzare, (8) opţiunea negativă și (9) opţiunea pozitivă.

– strategia media (se concepe în funcție de publicul țintă și de tipul produselor sau a serviciilor vândute). Pot fi folosite diferite canale și vehicole media: cataloage, ziare, reviste, radioul, televiziunea, telemarketingul (telefonul), e-mail marketingul (transmiterea ofertelor via e-mail), poșta etc. O caracteristică importantă a campaniilor de marketing direct este măsurabilitatea eforturilor de comunicare – de aici și posibilitatea de a evalua rentabilitatea generală a campaniei.

– fidelizarea clienților (după ce produsul/serviciul a fost vândut, este important să se păstreze legătura periodic cu clientul. Fidelizarea acestuia se poate realiza prin crearea de oferte speciale, facilități, apeluri de curtoazie etc. Trebuie amintită o regulă importantă a marketingului direct: ”este mult mai ușor să-i vinzi un produs unui client ce a mai cumpărat de la tine, decât unui client nou”.

Boom Media & Marketing Agency vă oferă servicii de consultanță  pentru derularea cu succes a unor campanii de marketing direct. Cu ajutorul echipei Boom Agency puteți derula campanii de marketing direct eficiente pentru lansarea unor noi produse pe piață, creșterea vânzărilor sau fidelizarea clienților existenți.

Leave a comment

Name *
Email Address *
Website
Message *
Main menu