Image

QUICK CONTACT

Organizarea de evenimente în doar 7 pași

Image

Organizarea de evenimente în doar 7 pași

July 7, 2017

În acest articol vom vorbi despre organizarea de evenimente, o activitate esențială în crearea unei campanii de relații publice. Vom acoperi, în termeni generali, pașii ce trebuie respectați organizarea unui eveniment de succes, care să contribuie la consolidarea unei relații mai puternice între brand și publicurile relevante ale unui brand.

În primul rând, trebuie stabilit publicul-țintă a evenimentului, care diferă de piața țintă a mărcii. Publicul țintă poate fi un segment din clienții vizați ai brandului, poate fi o piață nouă pe care brandul vrea să pătrundă, dar poate fi și mass-media, pentru a consolida relația cu aceștia prin evenimente precum o conferință de presă.

Apoi, se vor stabili obiectivele ce vor fi atinse prin organizarea și desfășurarea evenimentului, pentru ca mai târziu să poată fi măsurat gradul de succes al acestuia. Organizarea unui eveniment poate avea la bază motive diverse, de aceea și tipurile de obiective pentru acestea sunt numeroase. Însă, unele din cele mai întâlnite obiective de comunicare integrată de marketing sunt: creșterea notorietății brandului, atragerea de publicuri noi, observarea acceptabilității clienților în cazul lansării unui nou produs sau aducerea unor schimbări atât la produs, cât și la imaginea mărcii, îmbunătățirea imaginii companiei, consolidarea unei relații mai puternice cu consumatorii, educarea publicului în legătură cu modul de utilizare al unui produs etc. Aceste obiective trebuie alese cu grijă pentru a fi relevante evenimentului, dar și publicului-țintă vizat.

După ce s-au ales publicul țintă și obiectivele ce se doresc a fi îndeplinite prin eveniment, urmează a se stabili tipul de eveniment pe care brandul îl va organiza. Există multe tipuri de evenimente, fiecare ajutând la împlinirea unui obiectiv sau altul, iar în funcție de obiectivele stabilite, alegerea se va face în mod logic. Spre exemplu, dacă obiectivul este creșterea notorietății brandului, atunci evenimentul ar putea fi de divertisment, acest tip fiind unul la care pot participa mai multe persoane și despre care vor auzi și mai multe. În afara evenimentelor de divertisment (ex: concertul), mai există evenimentele de tip anunț (ex: lansarea unui produs nou) și evenimentele de educare (ex: workshops).

Activitățile desfășurate în cadrul evenimentului vor rezulta în mod firesc din tipul de eveniment ales și obiectivele acestuia. Acestea trebuie să ajute la realizarea obiectivelor și trebuie să fie de interes pentru publicul vizat. Dacă obiectivul evenimentului este educarea publicului în legătură cu un produs, atunci activitățile evenimentului vor fi de tip seminar sau workshop în care un trainer/specialist va explica funcțiile produsului și va introduce aplicații practice pentru înțelegerea acestora.

Locația și perioada în care evenimentul este organizat sunt extrem de importante pentru a asigura succesul acestuia. O locație centrală, la care se poate ajunge ușor cu un mijloc de transport în comun este de preferat pentru un eveniment de divertisment, pentru a asigura o deplasare cât mai confortabilă pentru participanți. În același sens, dacă un eveniment este în aer liber, trebuie să fie așezat în timp astfel încât vremea să nu intervină în buna desfășurare a activităților.

Deși evenimentul este un instrument de marketing prin care se promovează brandul, acesta trebuie promovat la rândul său pentru a ajunge la publicul țintă. Canalele media alese diferă, bineînțeles, de publicul vizat pentru eveniment: promovarea pentru clienți va fi diferită de promovarea pentru alte categorii de publicuri relevante.

După cum menționam mai devreme când discutam despre stabilirea obiectivelor, la sfârșitul evenimentului va trebui să se măsoare rezultatele acestuia și modul în care a ajutat brandul să îndeplinească ce și-a propus. Acesta este ultimul pas, și poate chiar cel mai important, deci alegerea metodelor de măsurare a succesului trebuie tratată cu foarte mare atenție. Există obiective care sunt mai ușor de măsurat, precum este educarea publicului țintă (se poate măsura printr-un formular de feedback în care participantul la eveniment poate oferi brandului exact informațiile de care are nevoie) și altele mai puțin ușor de măsurat, cum ar fi creșterea notorietății brandului. Indiferent de tipul de obiectiv ales, trebuie totuși stabilit un instrument de măsurare care să ajute brandul să înțeleagă dacă evenimentul a fost de succes și ce va trebui să modifice în viitor la evenimente asemănătoare.

În concluzie, evenimentele sunt momente fundamentale în „viața” unui brand, prin care se poate comunica în mod direct (față în față) cu publicul vizat și se poate consolida o relație pe termen lung cu acesta. Derularea cu succes a unui eveniment poate ajuta o companie foarte mult, însă dacă evenimentul se dovedește a fi un eșec, ar putea lăsa o pată pe imaginea brandului care va fi cu greu îndepărtată. Așadar, un specialist în comunicare trebuie să se asigure de buna desfășurare a evenimentului, de la urmărirea pașilor generali expuși în acest articol, până la cele mai mici detalii de organizare.

Boom Media & Marketing Agency oferă servicii de consultanță în realizarea unei campanii de relații publice reușite, în scopul consolidării unei relații puternice cu stakeholderii companiei dumnevoastră. Echipa Boom Agency vă poate ajuta în gestionarea unor situații de criză, organizarea de evenimente, campanii de CSR și nu numai.

Photo Credits: SalesFish

Leave a comment

Name *
Email Address *
Website
Message *
Main menu