Image

QUICK CONTACT

Promoțiile – ”rețeta sigură” pentru creșterea rapidă a vânzărilor?

Image

Promoțiile – ”rețeta sigură” pentru creșterea rapidă a vânzărilor?

March 29, 2016

Cu siguranță ați căutat de multe ori soluții de creștere rapidă a vânzărilor fimei dvs. Indiferent că sunteți director, administrator, șeful departamentului comercial sau aveți o altă funcție de conducere, probabil că ați fost în situația de a găsi cele mai bune instrumente de stimulare a vânzărilor pe termen scurt. Cei mai mulți manageri consideră că piața reacționează cel mai bine la promoții – de aceea, concep tot felul de ”oferte” interesante pe care le consideră ca fiind ”rețeta sigură” pentru creșterea vânzărilor. Totuși, sunt foarte multe aspecte ce trebuie luate în considerare pentru ca o promoție să aibă efectele pozitive scontate la nivelul vânzărilor și al capitalului de brand al firmei dvs.

Prin urmare, în cadrul acestui articol ne oprim atenția asupra promoțiilor sau a promovării vânzărilor, cum mai sunt denumite în cărțile de specialitate. În linii mari, promoțiile presupun acordarea de stimulente pe termen scurt, în scopul creșterii vânzărilorStimulentele oferite clienților trebuie să fie percepute ca fiind atractive de către aceștia, iar condiționalitatea temporală să determine call to action-ul. De aceea, unele promoții ce se derulează ”permanent” sau pe lungi perioade de timp, de multe ori își pierd din eficiență. Motivul? Stimulentul își pierde din atractivitate. În funcție de obiectivele de marketing stabilite puteți utiliza diferite tehnici promoționale, cum ar fi: reduceri temporare de preț, eșantioane gratuite, cupoane, rambursări, tombole, expoziții comerciale, concursuri, premii, pachete ofertă și altele asemenea.

Ce trebuie să luați în considerare atunci când doriți să realizați o promoție:

– publicul-țintă (decizia privind derularea unei campanii promoționale se ia în urma unei atente și profunde analize a clienților/potențialilor clienți vizați: sunt targetați consumatori finali sau distribuitorii?);

– obiectivele de comunicare integrată de marketing vizate (ce efecte doriți să determinați în urma acordării stimulentelor);

– testarea diferitelor stimulente prin cercetări de marketing (cu același buget alocat puteți să oferiți clienților stimulente ce sunt percepute diferit și care au o eficacitate diferită);

– includerea altor instrumente în mixul de promovare care să ducă la sinergie (simultan cu promoțiile pot fi utilizate și diferite forme de publicitate, activități de PR, marketing direct etc.);

– proiecția financiară a campaniei promoționale (costul total estimat și asumat al campaniei promoționale);

– strategia media;

– instrumentele de evaluare a îndeplinirii obiectivelor de comunicare integrată propuse.

Desigur, aceste câteva aspecte menționate anterior pot fi considerate simple repere ale proiectării și implementării unei campanii promoționale eficiente, discuția fiind una mult mai amplă.

Datorită avantajelor pe care le prezintă, promoțiile sunt de multe ori preferate atât de manageri (pentru a cuantifica eforturile de promovare ale companiei), cât și de clienți (datorită avantajelor percepute). Trebuie să vă avertizăm că sunt situații în care derularea unor campanii promoționale poate afecta iremediabil poziționarea unui brand, valoarea percepută de clienți și chiar capitalul de brand. Asumăm ideea generală potrivit căreia toate aceste instrumente de promovare prin intermediul cărora consumatorii sunt influențați să cumpere sau distribuitorii sunt determinați să vândă mai mult, trebuie folosite cu grijă, având o viziune generală, deoarece tehnicile de promovare a vânzărilor nu trebuie să fie utilizate separat, ci în combinație cu alte forme de promovare.

Boom Media & Marketing Agency vă oferă servicii de consultanță  pentru derularea unor campanii promoționale eficiente și eficace atât pe termen scurt, cât și pe termen lung (propunând mixuri de promovare care să consolideze capitalul de brand). Cu ajutorul echipei Boom Agency puteți derula campanii promoționale pentru a oferi clienților dvs.  reduceri temporare de preț, eșantioane gratuite, cupoane, rambursări, tombole, expoziții comerciale, concursuri, premii, pachete ofertă etc. 

Leave a comment

Name *
Email Address *
Website
Message *
Main menu