Image

QUICK CONTACT

Top 4 greșeli ale companiilor B2B în E-mail Marketing

Image

Top 4 greșeli ale companiilor B2B în E-mail Marketing

May 17, 2017

În acest articol vom discuta cele mai frecvente greșeli pe care o companie Business To Business (B2B) le poate face în comunicarea prin e-mail cu clienții săi și cum ar putea fi evitate. Conform unui studiu realizat în 2015 de către Regalix Research, 71% din companiile Business To Business au afirmat că marketingul direct prin e-mail i-a ajutat cel mai mult în îndeplinirea obiectivelor de marketing stabilite. Printre tipurile de marketing direct ce pot fi utilizate, e-mail marketing este un element esențial în menținerea unei relații de durată cu clienții, mai ales în cazul afacerilor B2B.

  • Axarea exclusiv pe vânzări

Deși clientul s-a înscris să primească e-mail-uri de la o companie, nu înseamnă că este hotărât să achiziționeze încă ceva. Dacă va primi doar mesaje legate de vânzări s-ar putea simți agasat de companie și va alege să se dezaboneze. În schimb, o afacere B2B poate atrage clienții prin articole informative despre produsele sale, precum și despre companie. În acest fel, se va poziționa în mintea clientului ca un cunoscător al domeniului său și probabil va fi cel la care va apela atunci când se va hotărî să achiziționeze produsul sau serviciul de referință, deoarece îl consideră de încredere.

  •  E-mail-urile impersonale

O altă greșeală în conversația cu o companie este ideea că aceasta nu este „umană”, însă cel care deschide e-mail-ul este tot o persoană care va reacționa corespunzător. Dacă e-mail-urile pe care le primește sunt mereu adresate unei audiențe mai mari, clientul nu va simți o legătură cu compania. Spre urmare, o afacere B2B trebuie să știe despre clientul său dacă a lăsat un produs în coșul de cumpărături ultima dată când a vizitat website-ul companiei, dacă a descărcat vreun fișier sau chiar dacă s-a întâlnit cu un agent de vânzări. Informații de acest gen vor ajuta afacerea să creeze conținut personalizat pentru client și să creeze o relație cu acesta.

  • Ignorarea măsurătorilor

În realizarea de campanii de e-mail marketing, un software de măsurare a unor valori relevante pentru afacere este esențial pentru a putea observa și perfecționa relația cu clientul. Informații precum rata de deschidere a e-mail-urilor, ziua și ora la care sunt primite cel mai bine de clienți, rata de conversie și multe altele de acest tip sunt cele care îi „spun” specialistului în comunicare de marketing dacă campania sa de e-mail marketing funcționează sau nu. Dacă e-mail-urile trimise nu dau randament, se pot modifica: formatul newsletter-ului, ziua și ora trimiterii, conținutul împărășit cu clienții pentru a afla ce îi interesează cu adevărat.

  •  Optimizarea e-mail-urilor doar pentru desktop

În afacerile B2B se poate avea impresia că deoarece clientul este la birou atunci când deschide e-mail-ul primit, acesta îl va deschide într-o variantă desktop. Totuși, oamenii de afaceri nu mai au timp să stea în fața unui calculator pentru a deschide e-mail-uri, acestea fiind cel mai probabil vizualitate de pe mobil. Un studiu din 2013 al GetResponse a arătat că 82% din respondenți își deschid e-mail-urile de pe telefonul mobil, iar 42% vor șterge e-mail-ul dacă nu este optimizat pentru mobil. Prin urmare, optimizarea pentru mobil nu este importantă doar pentru afaceri Business to Consumer, ci și pentru cele Business to Business.

În concluzie, e-mail marketing este o piesă esențială în puzzle-ul planului integrat de marketing al unei afaceri Business to Business. Acesta trebuie tratat cu seriozitate, iar greșelile precum agasarea clienților cu e-mail-uri axate doar pe vânzări și trimiterea de e-mail-uri neoptimizate pentru mobil pot fi motivele pentru care aceștia vor hotărî să părăsească o companie. Din fericire, astfel de greșeli pot fi evitate cu ajutorul unui specialist de comunicare în marketing.

Boom Media & Marketing Agency oferă servicii de consultanță pentru derularea cu succes de campanii de marketing direct (inclusiv e-mail marketing). Cu ajutorul echipei Boom Agency puteți derula campanii de marketing direct eficiente pentru lansarea unor noi produse pe piață, creșterea vânzărilor sau fidelizarea clienților existenți.

Leave a comment

Name *
Email Address *
Website
Message *
Main menu